sobota, 1 grudnia 2007

Charakterystyczne cechy współczesnej reklamy telewizyjnej

Reklama jest informacją połączoną z komunikatem perswazyjnym. Ma ona na celu przekonanie odbiorcy do nabycia bądź korzystania z przedstawionych w niej towarów lub usług.

Najczęściej można spotkać się z reklamą telewizyjną, która posiada największą spośród mass mediów siłę społecznego oddziaływania. Reklama ta łączy w sobie ruch, dźwięk, barwy, które sprawiają, że produkt oddziaływuje na odbiorcę. Ma ona na celu oddanie pozytywnych cech produktu, jego funkcjonalność i symboliczność. Działając bardzo sugestywnie na zmysły wzroku i słuchu, uruchamia silne bodźce „atakujące" potencjalnego odbiorcę.
A więc współczesne reklamy telewizyjne są jednym z głównych ogniw kształtujących popyt i potrzeby społeczne. Określają konkretne kryterium wyboru i przede wszystkim upowszechniają wzorce zachowań nabywców ma rynku.

Więcej o reklamie w następnych postach…

Brak komentarzy: