wtorek, 15 stycznia 2008

Wyniki oglądalności: 07.01 - 13.01

W ubiegłym tygodniu najwięcej widzów miała TVP1, za którą uplasowałyi się odpowiednio: TVP2, TVN i Polsat - wynika z danych AGB NMR:

1. TVP1 - 23,75%
2. TVP2 - 16,90%
3. TVN - 16,11%
4. POLSAT - 15,42%
5. TVP INFO - 04,22%

TNS OBOP przedstawia w nieco inny sposób aktualny stan rynku telewizyjnego:
1. TVP1 - 25,60%
2. TVP2 - 17,00%
3. POLSAT - 15,40%
4. TVN - 14,40%
5. TVP INFO - 04,80%

Podsumowując pewien etap tworzenia naszego bloga chciałbym napisać kilka słów o oglądalności, o której tak często wspominam. Otóż takie dane potrzebne są głównie reklamodawcom, którzy decydując się na promowanie swojego produktu, zwracają uwagę na to, co oglądamy najchętniej. Na czas emisji swojego materiału wybierają ten najliczniej przez nas oglądany, bo teoretycznie im więcej nas zobaczy reklamę, tym więcej kupi produkt. Ogólne udziały w rynku telewizyjnym nie decydują o umieszczeniu konkretnej reklamy na danym kanale. Prowadzone są o wiele bardziej szczegółowe badania, biorące pod uwagę płeć, wiek wykształcenie i zapotrzebowanie widzów. Ja jednak nie o tym chciałem wspomnieć. Zastanowić się chciałem, dlaczego mnie to tak interesuje. I zastanawiam się... myślę... główkuję... i nie wiem dlaczego co tydzień z zaangażowaniem czytam publikowane dane. W pewnej mierze kibicuję konkretnym programom (nie kanałom!). Ciekawe dla mnie też jest zjawisko "medialnej kłótni" zwolenników TVNu i POLSATu, które toczą się na forach i które można zauważyć w komentarzach. Zastanawiam się dlaczego jedni tak bardzo nie lubią POLSATu a inni TVNu. Owa kłótnia jest często jałowa i mało "merytoryczna" =) , ale jako zjawisko - dość ciekawa.
Dlaczego więc tak lubię przesiadywać na WirtualnychMediach i MediaLink? Dalej nie wiem. Ale tak to już jest, że jedni lubią lody truskawkowe, inni czekoladowe. Jedni lubią sport a inni leniuchowanie na plaży. Ja nie lubię stron o modzie, ale strony o mediach - owszem!

Jakże zabawna, typowo "blogowa" wypowiedź


Brak komentarzy: