wtorek, 26 lutego 2008

W przerwie reklamy zapraszamy na fragment filmu...

1) "Dwudziestą czwartą edycję Tańca z Gwiazdami wygrywa... jeszcze chwila niepewności... Ja już wyniki głosowania znam... Kryształowy pantofelek i nagroda w postaci szklanego parkietu wędruje do..." REKLAMA

2) "Witamy Państwa w kolejnym odcinku naszego programu, którego sponsorem jest... Na samym początku wielka niespodzianka REKLAMA"

3) "Dobry wieczór! Właśnie rozpoczęliśmy emisję kolejnego odcinka Jak Oni Nam na nerwach grają. Już po króciuteńkiej przerwie ujrzymy śpiewające gwiazdy, ale teraz jakże oczekiwana REKLAMA"

4) "Lód płonie! Gwiazdy tańczą na lodzie. Gwiazdy oceniają tańczące gwiazdy. Gwiazdy prowadzą ten program. Gwiazdy na widowni. Ależ tu dużo gwiazd! Aby gwiazdy mogły się przygotować do swego występu zapraszamy na krótką przerwę techniczną" (REKLAMĘ oczywiście)

5)" Tygrys to duży, drapieżny ssak łożyskowy z rodziny kotowatych, największy z żyjących współcześnie czterech wielkich, ryczących kotów z rodzaju Panthera, jeden z największych drapieżników lądowych - wielkością ustępuje jedynie niektórym niedźwiedziom. Dorosłe samce osiągają ponad MILION NAGRÓD DO WYGRANIA W LOTERII WINIARY"

6-
)...

Co robimy w czasie przerw reklamowych?
Zmieniamy kanał, bądź wychodzimy do kuchni.
Średnio co trzeci ankietowany widz podczas bloku reklamowego przełącza telewizor na inny kanał. Na drugim miejscu wśród czynności wykonywanych podczas przerwy reklamowej, z minimalnie niższym odsetkiem wskazań od odpowiedzi wiodących, znalazło się wyjście do kuchni. Jedynie co siódmy badany jest wiernym telewidzem, który nie zmienia kanałów, mimo pojawiających się reklam. Wartość ta nie różnicuje się ze względu na płeć, natomiast jest nieco wyższa wśród osób powyżej 50 roku życia oraz osób niepracujących i pozostających w domu. Fakt ten jest jednak mało pocieszający dla reklamodawców, bo osoby takie nie należą do grup celowych większości kampanii. Nadal mimo podejmowanych prób ucieczki przed reklamą telewizyjną podczas emisji bloków reklamowych, w zasięgu przekazu telewizyjnego (niekoniecznie pierwotnie oglądanej stacji) znajduje się niemal 2/3 ankietowanych. Część z nich deklaruje, że zajmuje się czymś innym, ale cały czas pozostaje przed telewizorem. Na "radykalne" działania, jak wyjście z pokoju czy wyłączenie odbiornika, decyduje się jedynie co trzeci ankietowany.


Co raz więcej i więcej. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w 2007 roku tylko cztery główne stacje (TVP1, TVP2, POLSAT, TVN) przerwały swoje programy blokami reklamowymi przeszło 93 tysiące razy. Dla porównania w 2003 roku w stacjach tych wyemitowano "tylko" 73 tysiące przerw reklamowych. W tym czasie zwiększyła się nie tylko sama ilość breaków, ale także ilość reklam w jednym bloku reklamowym (średnio z 5,19 do 6,35 reklam w bloku).
Średnio każda z czterech głównych stacji emitowała w 2007 roku 2 godz. 41 minut reklam dziennie (w 2003 roku zaledwie 1 godz. 49 minut). To powoduje, że faktycznie coraz więcej czasu spędzanego przed telewizorem zajmuje nam oglądanie reklam. W 2007 roku reklamy oglądaliśmy średnio przez 17 minut i 25 sekund dziennie (telewizję oglądaliśmy średnio 4 godziny dziennie). Zaledwie 5 lat temu oglądanie reklam zajmowało nam przeciętnie 13 minut i 34 sekundy dziennie (oglądanie telewizji przeciętnie 3 godziny 54 minuty).

i dłużej... Piątek, 22 lutego, godzina w granicach 20:30. TVN. Na kanale "Zielona mila" Film rozpoczął się z kilkuminutowym opóźnieniem, w czasie którego REKLAMA. Kilkanaście minut filmu i... ZAPOWIEDZI PROGRAMÓW, znów kilka minut i nareszcie "pełnometrażowa" REKLAMA, trwająca: Uwaga! 16 i pół minuty!

Czuję się chyba bogatszy... Ostatnimi czasy telewizji bardzo mało. Nie oglądam nawet żadnego programu informacyjnego. Jakoś specjalnie nie tęsknię, bo internet dostarcza mi takich samych wiadomości równie dużo. Nie denerwuję się przerwami podczas filmu. W głowie trochę ciszej...

Ratunku! Wychodzę na spacer. Jeden bilbord, drugi trzeci... trzysta dwudziesty piąty. W rękach 7 ulotek. Na latarni plakat, na słupie plakat, na drzewie plakat... przejeżdża samochód z głośnikiem większym od niego samego i słyszę (o zgrozo!) "Kup! Bierz! Dajemy za darmo! Nie dla idiotów!". Mam dość! Wracam: "Przepraszam bardzo! Czy zechciałby Pan ocenić nasz niebywale piękny zapach perfumu dla mężczyzn? Ten który spodoba się Panu najbardziej będzie należał do Pana" ... "Ten jest ładniejszy? Gratuluję! Słuszny wybór! Dajemy go Panu za darmo, do niego jeszcze krem o tej samej nucie zapachowej. Zupełnie Gratis, za jedyne 59,99. Ale okazja! Prawda?

Co to jest? Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.promowanie marki).
Reklama przybiera różną postać - od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.
Czasami reklama występuje w formie ukrytej - np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat - co jest na pograniczu reklamy i edukacji lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama http://www.wirtualnemedia.pl/

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV de Plasma, I hope you enjoy. The address is http://tv-de-plasma.blogspot.com. A hug.

Anonimowy pisze...

ehh te reklamy chyba ze fjane i orginalne sa ...ale malo takich ost podobala mi ise nawet nowej loterii winiar, ale nadal uwazam ze wiecej jakis orginalnych rkelam by sie przydalo...