piątek, 28 grudnia 2007

REKLAMA POBUDZA ŁAKOMSTWO !!

W przeszłości łakomstwo uważane było za coś złego, natomiast w reklamach spotyka się to zjawisko jako coś oczywistego. Zarówno dzieci jak i dorośli z łapczywością i przesadnym rozkoszowaniem się zjadają "śmieci żywnościowe". Dlatego reklamy maja ogromny wpływ na zmianę preferencji żywnościowych, nakłaniają do jedzenia czegoś, co tak naprawdę jest zbędne dla ludzkiego organizmu. Wszystko to powoduje, że dzieci zamiast
w szkole zjeść bułkę z szynką przygotowaną przez mamę, chętniej sięgają po reklamowane słodycze, chipsy, itp. Reklama ma także duży wpływ jeśli chodzi o jedzenie między posiłkami.
Hasło reklamowe, które brzmi: "Jedz jak najczęściej i jak najwięcej słodyczy i innych smakołyków!" może spowodować nie tylko zwiększenie sprzedaży tych określonych produktów, ale także nadmierną koncentrację dzieci na sprawie jedzenia, co w dużym stopniu może sprowadzić je do otyłości.
Badania w Polsce, wykazały, że co czwarta reklama promuje "śmieci żywnościowe". A występują w nich zaróno osoby dorosłe jak i dzieci, które demonstrują łakomstwo.

Brak komentarzy: