niedziela, 16 grudnia 2007

TRIKI REKLAMOWE

Jak wiemy z reklamami mamy styczność praktycznie wszędzie. Istnieją takie typy reklam jak radiowa, internetowa, prasowa czy telewizyjna. Moim zdaniem właśnie w tej ostatniej producenci mają największe pole do popisu. Na taką reklamę składa się bardzo wiele czynników, a zadaniem każdego z nich jest maksymalnie wpłynąć na odbiorcę. Firmy reprezentujące znane marki prześcigają się w pomysłach chcąc przyciągnąć jak najwięcej klientów.
Reklama telewizyjna stwarza wiele możliwości manipulacji odbiorcą...
Oglądając reklamę pierwsze co przykuwa naszą uwagę to obraz, czyli to co możemy zobaczyć. Obraz realizowany jest za pomocą koloru i grafiki. Ważne jest by jego poszczególne elementy ze sobą współgrały, odzwierciedlały produkt, tak by wywierały wrażenie i kojarzyły się z emocjami.
Bardzo ważną rolę w reklamie odgrywa też komunikat. Najczęściej to właśnie on precyzuje do kogo dany produkt czy usługa są kierowane zawężając w ten sposób krąg zainteresowanych do danej grupy społecznej. Niemniej ważne jest to kto go wygłasza. Bardzo często wykorzystuje się znane postaci, które działają na zasadzie autorytetu i swoim nazwiskiem jakby podpisują gwarancję na dany towar. Przykładem może być aktor Marek Konrad w reklamie ING czy też Anna Przybylska, która od jakiegoś czasu jest twarzą kosmetyków marki ,,Astor”.
W dobrej reklamie nie mogłoby zabraknąć pytań retorycznych( Masz dość swoich włosów?), pewnego rodzaju schlebianie( Jesteś tego warta).
Producenci zrobią wszystko by ich produkt sprzedawał się jak najlepiej. Jeśli chodzi o cenę to zawsze musi być kusząca. Nie jest już rzadkością zachęcenie do zakupu poprzez dodatkowe korzyści jak prezent czy kupon ze zniżką na inny towar.

Brak komentarzy: