czwartek, 3 stycznia 2008

MĘŻCZYZNA W REKLAMIE

Wcześniej była mowa o kobietach więc należy także wspomnieć o tym jak w reklamach przedstawiani są mężczyźni...
Muszę zwrócić uwagę przede wszystkim na to, że ciało męskie nie jest oceniane tak surowo jak ciało kobiece. Można nawet dojść do wniosku, że mający swe podłoże w kulturze nakaz bycia pięknym tak naprawdę nie dotyczy męskiego ciała. Nie mówi się o starzeniu skóry, zmarszczkach i zbędnych kilogramach tej brzydszej płci.
Można jednak wyodrębnić kilka wizerunków mężczyzn pojawiających się na ekranach naszych telewizorów.
Dość często pojawiają sie oni w roli ekspertów. Nawet w tych dziedzinach, które kojarzą się nam raczej z paniami.Pełnią rolę znawców i profesjonalistów. Zdarza się także, że są reporterami, którzy rzekomo zaskakują przypadkowe kobiety przy domowych czynnościach.
Mąż i ojciec to kolejna przypisana im rola.To typ faceta, który przychodzi z pracy do domu i pod nos ma podstawiony obiad, a w szafie wyprasowane koszule.To mężczyzna, którego widzimy bawiącgo się z dziećmi. W sumie przedstawiany jest tak jakby on sam był rówieśnikiem swoich pociech.
Natomiast reklamy alkoholu bazują na męskiej przyjaźni, potrzebie wspólnoty z kolegami.Ukazywane sa sytuacje, w których panowie wspólnie biesiadują w pubach, oglądają mecz albo oddają się innym męskim zajęciom.
Stosunkowo często pojawia się tzw. ,,prawdziwy mężczyzna" typowy macho.Wysportowany niczym atleta ze starożytnej Grecji, człowiek sukcesu, profesjonalista, niezależny twardziel z trzydniowym zarostem, uwodziciel z piękną kobietą u boku. Reklamowy prawdziwy mężczyzna to często posiadacz markowego samochodu i telefonu komórkowego.

1 komentarz:

Marcelina Bobkowska pisze...

jeszcze pozostaly dzieci w reklamach:Ppozdrawiam